הורות נרקיסיסטית וחווית המקום שלנו בעולם

הורים נרקסיסטיים, הורים מפלים, הורים ילדיים
וחווית המקום שלנו בעולם

נכתב במסגרת הפרויקט המיוחד לפסח: לקבל חזרה את המקום שלי בעולם,
ולרגל הסדנה עבודה מרפאת עם המקום שלי בעולם: https://bit.ly/4aQNoD0

אחת מהשיטות הקלאסיות, שבהן ניתן לעבוד עם חווית "חוסר המקום שלנו בעולם" ו"ההכרה שאנחנו לא מקבלים בעולם", קשורה לחלק מהגישות הדינמיות.

גישות אלה, מחפשות את המקור לקושי, עם מקום והכרה שיש לנו בחיים,  בתוך מרחב היחסים שיש לנו עם האנשים המשמעותיים בחיים שלנו, לרוב, ההורים שלנו.  

במבט פשוט, ניתן לומר שאם יש לנו הורים נרקסיסטיים, ו/או הורים שמפלים אותנו, או את אחד האחים או האחיות שלנו לרעה,  ו/או אם יש לנו הורים ילדיים (שהופכים אותנו להיות ילדים הוריים), הרי שגדל הסיכוי שתהיה לנו בעיה עם המקום שלנו בעולם. 

הורים נרקיסיסטיים
וחווית 
המקום שלנו בעולם

חשוב לציין, שאם יש לנו בעיה של מקום בעולם הזה, אין זה מחייב שזה תמיד יהיה קשור להורים שלנו, או למשפחת המוצא שלנו, או אפילו לילדות המוקדמת שלנו, יכולות להיות סיבות אחרות, רבות ומגוונות. 

בסדנה "למצוא את המקום שלך בעולם", נעבוד בגישה אחרת לגמרי, שיטת ההפרדות. עם זאת, מספר ימים לפני הסדנה, זוהי הזדמנות טובה להתייחס בכמה מילים מעשיות לגישות הדינמיות, שרואות את הקשר עם ההורים כמשפיע על חווית המקום שיש לנו בעולם. 

איך תדעו אם אתם ילדים שהופלו לרעה?

אפליה לרעה יכולה להיות ביחס, באהבה, בנתינה ועוד.

מצאתי, שאחת מהדרכים המבחינות הטובות, שעוזרת לאתר פעמים רבות אפליות סמויות במשפחה, עובדת דרך המבט על  זרימת הכסף במשפחה (בהקשר זה, מוזמנים/ות לסדנת "דרך העומק" על זרימת הכסף המשפחתית כדרך לריפוי).

קשה לאתר בקלות אפליה רגשית במשפחה, אולם, לעתים קרובות, אם קיימת אפליה משמעותית בבגרות (ולעתים גם בילדות), של אחד ההורים או של שניהם, קיים סיכוי טוב שתוכלו למצוא את האפליה גם בחלוקת הכסף המשפחתית. כלומר, אחד הילדים (או הילדות), יקבל יותר או פחות מאחרים. 

ראו גם את המאמר על – נידוי והוצאה מהמשפחה:  https://bit.ly/3vRfejW 

חשוב לשים לב, שהבעיה של מקום והכרה לא תהיה רק אצל מי שקיבלו פחות מאחרים, שזה ברור מאליו,
אלא גם אצל מי שקיבלו יותר מאחרים. 

כמעט תמיד, גם מי שקיבלו יותר מאחרים, נושאים בתוכם את "הפחות", ויש סיכוי לא מבוטל שהם יעבירו את חווית הפחות הסמויה גם למשפחה שלהם ולחייהם.

האם יש לכם הורים נרקסיסטיים, או שאתם ילדים הוריים?

אחד המאפיינים של הורים נרקיסיסטים או הורים שצריכים שהילדים שלהם יטפלו בהם, הוא, שהם לוקחים, או שאולי כדאי לדייק ולומר "יונקים", את האנרגיות של הילדים שלהם בצורה משמעותית מאוד. 

יש הרבה צורות לגלות אם אתם ילדים להורים כאלה. 

הדרך הפשוטה יחסית שאנו משתמשים בה ב"דרך העומק", הינה בדיקה שעוזרת לנו לדעת לאן הולכת האנרגיה הפנימית שלכם.

הרעיון הוא, לעשות בדיקה פנימית על בסיס יום או כמה ימים, ולבדוק לאן הולכת האנרגיה הפנימית שלכם, במה המהות הפנימית שלכם עסוקה

אם האנרגיה הפנימית שלכם עסוקה בהורים שלכם באופן מוגזם, יש סיכוי שאתם מהאנשים שיש להם הורים נרקסיסטיים, וילדים או הורים שמפלים לרעה. 

יש על כך חומר כתוב באתר המאמרים של בית הספר https://bit.ly/4awxduY וגם בערוץ היוטיוב של בית הספר "דרך העומק". https://bit.ly/YouTube-D-H
מוזמנות.ים להרחיב על כך.

מספר מילים על ריפוי 

הדרך לעבודה ולריפוי ההורות הלא בריאה, עוברת ברוב המקרים באמצעות טיפול.

זה נכון שאפשר, תיאורטית, לרפא זאת לבד.
עם זאת, עבודה עם הרעיונות של הטיפול הדינמי יכולים להתאים במקרים אלו,
במיוחד דרך העבודה על היחסים במרחב הטיפולי, התייחסות לחוויות חיים ולקשרים משמעותיים מוקדמים. 

כאמור, בסדנה "מציאת המקום שלך בעולם", נעבוד לפי גישת ההפרדות ולא לפי הגישה הדינמית שתיארתי במאמר הזה. 

יחד עם זאת, מומלץ להכיר את הגישה הדינמית לריפוי, יש בה הרבה ערך.

בהקשר זה, אפשר לצפות בסרטון על גישות נפוצות לעבודה עם חוסר אמון. https://youtu.be/9PvlhfircJM בסרטון הסברתי את הגישה הרלוונטית של הטיפול הדינמי ואיך אפשר לעבוד איתה. בהתאמות קלות, ניתן  גם לעבוד עם מקום בעולם.  (ראו במיוחד את הסרטון מדקה 1:38).

נכתב במסגרת הפרויקט המיוחד לפסח: לקבל חזרה את המקום שלי בעולם, ולרגל הסדנה עבודה מרפאת עם המקום שלי בעולם: https://bit.ly/4aQNoD0