שיווק בדרך שלך – איך להתאהב בשיווק ולמלא את הקליניקה במטופלים

מדריך זה, הכתוב בצורת שיתוף אישי, מציע גישת שיווק מיוחדת בדרך העומק המותאמת אישית למטפלים.

פעמים רבות, מטפלים מסוגים שונים וברמות ותק שונות, נתקלים בקשיים לשווק את עצמם ואת הטיפולים שהם מציעים. לא פעם, הקשיים לשיווק עצמי נובעים מבעיות וקשיים פנימיים. כאשר מטפלים אלה פונים לייעוץ עסקי, ולמאמנים שיווקיים קונבנציונליים, הם עלולים להיתקל בגישות שיווקיות כלליות, כאלה שלא מתאימות להם ושלא מתייחסות לקשיים שהם חווים. ניסיוני מוכיח, שהגישה המוצעת במדריך זה, יכולה לגרום למהפך חיובי בהתייחסותכם לשיווק בכלל ולשיווק העסק האישי שלכם בפרט. אלו מכם, שיאמצו את הרעיונות השיווקיים המפורטים בהמשך, יצליחו להגיע לתוצאות חיוביות בקידום הטיפולים שלהם ויחוו גם סיפוק מהתהליך עצמו. במדריך, אתמקד בעיקר בהיבט של פרסום כחלק מגישת השיווק. אולם, יש לדעת שמדובר בהיבט פרקטי, המתאים לכל אחת מפעילויות השיווק האופייניות למטפלים. את השיטות הללו אני מלמד גם בקורסים העוסקים ב"דרך העומק" .

הרעיון

הרעיון  הכללי הוא, להיעזר בדרך הטיפול שלכם להשגת מטרתכם. כלומר, באמצעות הטיפול שלכם תוכלו תעודדו את עצמכם ברמות שונות, לשווק את עצמכם טוב יותר. בדרך זאת, תוכלו גם לפתח ולשכלל את האימון שלכם בשיטה בה אתם  מטפלים/מלמדים, תוכלו להתגבר על קשיים פנימיים בשיווק, תוכלו גם ליהנות מהתהליך ולהפוך אותו ליעיל.

דוגמה מתחילת דרכי – חלוקת פליירים בבתי מרקחת ובבתי טבע

אתחיל בסיפור אישי, שיסביר את הנושא בצורה ברורה יותר.

לפני יותר מ- 20 שנה, סיימתי קורס הכשרת מורים לשיטת אלכסנדר והתחלתי ללמד שיעורים אישיים. לאחר מאמץ גדול, הכנתי פליירים לחלוקה כדי לשווק את עצמי (בזמנו, זו הייתה הדרך השיווקית הנפוצה). את הפליירים התכוונתי לחלק בחנויות טבע, בתי מרקחת, חנויות העידן החדש וכד'. אולם, עמדה בפני בעיה, שבעיניי, הייתה מאוד לא פשוטה: חששתי והתביישתי להיכנס לאותן בתי טבע ובתי מרקחת ולשאול האם הם מוכנים להשאיר את הפלייר שלי בחנותם (לתלות אותו או לחלק אותו).

החששות שלי נבעו  עיקר מהפחד לקבל לא כתשובה, מהדאגה שמא אתבלבל במילים, מהעובדה שיתחילו לשאול אותי מה בדיוק אני מטפל/מלמד ושיהיה לי קשה להסביר, חששתי גם שיצחקו על חשבוני. בנוסף, הרגשתי בתוכי, שאסור לי לשווק מכיוון שמורי אמרו לי השכם וערב, שכאשר אהיה מורה מספיק טוב, אנשים יבואו אלי מעצמם ולפיכך שיווק זה למורים לא טובים. ברור שהחששות נבעו ממקום עמוק בתוכי ולא מהעובדה שלא האמנתי בעצמי כמטפל. הכרתי את שיטת אלכסנדר היטב וידעתי שיש לי את כל הכישורים ללמד אותה. למדתי את השיטה יותר מ- 3.5 שנים באינטנסיביות של 4 פעמים בשבוע. יחד עם זאת, רק המחשבה על כך שאצטרך לשווק את עצמי בחנויות הללו, הסבה לי עינוי עמוק. ידעתי שלא אוותר, אבל לא ידעתי מה אעשה וכיצד אבקש לשים את הפליירים במקום שייעדתי להם.

מתוך נחישות לשווק את שיעור אלכסנדר שלימדתי, הסתובבתי מחוץ לבתי טבע, בתי מרקחת וחנויות העידן החדש, מנסה להיכנס אליהן ולבקש מבעלי המקום או מהמוכרים, שיתלו או יחלקו את הפליירים שלי. לעתים הצלחתי להיכנס ולעתים לא. ההצלחות (והכישלונות), לא הקלו עלי, המעשה עדיין היה קשה מבחינתי.

כמעט במקרה, עליתי על רעיון פשוט ששינה לחלוטין את התמונה: הבנתי שבזמן שאני מחכה בחוץ ומתלבט, עלי לעשות את העבודה שלי עם עצמי וכך, בזמן שעמדתי מחוץ לאותה חנות שחששתי להיכנס אליה, תרגלתי את העבודה הפנימית של שיטת אלכסנדר. במהירות מפתיעה, ההתלבטות של האם להיכנס ולבקש לתלות את הפלייר שלי כמעט נעלמה ובמקומה התחלתי לחפש בתוכי, באופן יזום, את החששות והפחדים שלי הקשורים לנושא, בכדי לעבוד איתם. התחלתי ליהנות מהעבודה העצמית. לעתים, נכנסתי לחנויות הרלוונטיות ולעתים לא, אבל תמיד עבדתי עם עצמי, מה שנתן הרבה משמעות לזמן ההתלבטות ולקושי שעמדו בפני. במשך הזמן, נפרדתי מהדפוסים שמנעו ממני להיכנס והעזתי יותר ויותר לשווק את עצמי, להיכנס לחנויות הטבע ובתי המרקחת ולבקש לתלות את המודעות שלי.

בהמשך, הכללתי את מה שלמדתי בעבודה עם הפליירים להקשר השיווקי כולו. המשכתי לתרגל עם עצמי את הקשיים, ההרגלים והדפוסים של השיווק שלי באמצעות שיטת אלכסנדר והמשכתי לעבוד על נושאים שונים הקשורים לשיווק (ניסוח מודעות בעיתון, מכירות, בניית מפגשים ראשונים, שכלול טכניקות שיווק, יחסי ציבור, הכנת הרצאות וכד'). תרגלתי את מה שלמדתי בעצמי והתחלתי ללמד את התלמידים שלי את השיטות הללו וכך, לא רק שהתגברתי על בעיית הפליירים ולמדתי לשווק טוב יותר, אלא גם שכללתי את דרך העבודה שלי עם עצמי ופיתחתי דרכי הוראה נוספות שהטיבו עם תלמדי.

לאורך שנים רבות, אני מלמד את דרך העבודה הזאת מטפלים, מורים ומנחים רבים, העוסקים במגוון תחומים. כיום, אני עושה זאת במסגרת הקורסים והסדנאות בדרך העומק. בתחילה, לחלק מהמטפלים הרעיון נראה משונה ולא מתאים לדרך הטיפול המיוחדת שלהם, אבל לאחר תמיכה, הנחיה ותרגול, הם מגלים עד כמה הדרך הזאת מתאימה להתפתחותם האישית ולדרך הטיפול בה הם עובדים. נקודה משמחת במיוחד היא, היכולת שלהם ליהנות מתהליך השיווק העצמי של שיטתם.

תהליך העבודה הפנימית מתאים לשיווק רוב שיטות הטיפול

מניסיוני, ניתן להיעזר ברוב שיטות הטיפול וההוראה בכדי לשפר את דרכי השיווק של הטיפולים, השיעורים וההדרכות (למען הסר ספק, גם גישות יחסי-אובייקט מתאימות לדרך עבודה זאת). להלן פירוט קצר של שניים משלל הטכניקות השונות אותן אני מלמד ב"דרך העומק". בכל אחת מהטכניקות הנ"ל, אסביר בקצרה, כיצד ניתן להשתמש בה כדי לקדם ולייעל את דרכי השיווק של העסק הפרטי שלכם.

עבודה בדמויות – לשווק בגישת הוויס דיאלוג

בעת שמתחילים לשווק סדנאות בגישת הוויס דיאלוג, ניתן לזהות גלריית דמויות שאומרות דברים כדוגמת: " זה לא יעבוד" או "זה לא ילך", בנוסף, ניתן גם לפגוש דמויות רבות שיש להן דברים להגיד ולהביע על שיווק ופרסום סדנאות. כידוע, אחת הדרכים הטובות לעבודה עם דמויות לפי גישת "דרך העומק", הנה, להקשיב להן ולעבוד איתן. כלומר, להכיר בקיומן, לתת להן מקום של כבוד ולהיות מסוגלים לאפשר להן מקום מרווח בתוכנו, בדרך לתהליך ההבראה שלהן ושלנו. ניסיוני מראה, שהעבודה העצמית בגישת הוויס דיאלוג, הקשורה לשיווק, מניבה תוצאות נפלאות. לא רק שהיא מאפשרת הזדמנות להתפתחות אישית משמעותית, היא גם מאפשרת  לדמויות שמעוניינות לשווק ולהתפתח, מקום וביטוי רחבים, זהו מצב של win -win.

שיווק עם קונסטלציה משפחתית בגישת "דרך העומק"

דרך העבודה שתיארתי, עובדת לרוב גם בהקשר של הסדנאות והקורסים של קונסטלציה משפחתית. מי שהיו לאחרונה בסדנאות ובקורסים בהנחייתי בגישת הקונסטלציה המשפחתית, מצאו, לעתים קרובות, סדנאות מלאות.

איך זה קרה? מה כדאי לעשות?

בגישת הקונסטלציה המשפחתית, מומלץ לעבוד עם אחת הקונסטלציות המובנות, העוסקות בעבודה עם מטרות ומחסומים. בדרך זו, בודקים מהם המחסומים הפנימיים המלווים אתכם ונותנים להם מענה. עבודה כזו, גורמת לתוצאות מרשימות של הפעילות השיווקית ובמיוחד להתפתחות אישית משמעותית (שחשובה לאין שיעור מכמה אנשים יגיעו לסדנאות בקונסטלציה).

מה בנוגע לשיטות שאינן מתאימות לדרך עבודה זאת?

חלק מהמטפלים המגיעים לעבודה איתי מרגישים, שהדרך שתיארתי כאן טובה באופן כללי, אולם באופן אישי היא איננה מתאימה לדרך הטיפול שלהם. עם זאת, פעמים רבות  מתגלה, שלאחר עבודה משותפת במפגשים או בקורסים, חלקם הגדול מגלה שהדרך השיווקית הזאת טובה להרבה מאוד דרכי טיפול, אפילו לדרך שלהם.  למעשה, נדיר למצוא שיטת טיפול שבלתי אפשרי להשתמש בה לשווק את דרך הטיפול. (למען הסר ספק, ניתן להשתמש בדרך שתיארתי גם עבור טיפולים פסיכולוגיים המבוססים על גישת יחסי אובייקט).

להשתמש בשיטת "דרך העומק" כדי לאפשר לעצמך לעבוד

ב"דרך העומק", ישנן שיטות רבות ומגוונות לעבודה פנימית, שיכולות להועיל לשיווק נכון של העסק שלכם. למעשה, ישנו קורס שלם שעוסק בצעד הבא שלך  המתייחס לסוגיה זו. ניתן ורצוי להשתמש במגוון שיטות על מנת לשחרר את הקשיים שלכם בשיווק ולמצוא את הדרך הייחודית המתאימה לכם. התנהלות זו, תועיל להתפתחותכם האישית וגם לקידום ושיווק העסק שלכם. כאמור, דרך עבודה זאת טובה למטפלים מתחום בריאות הנפש (פסיכולוגים, עו"סים, מטפלים בהבעה ויצירה), למטפלים בתחום המגע ולמעשה כמעט לכל מי שעוסקים בשדה הטיפולי.

© כל הזכויות שמורות לאור שחר, מחבר המדריך

הרשמה למפגש הקרוב בקונסטלציה משפחתית

הרשמה למפגש הקרוב בוויס דיאלוג 

הרשמה למפגש הקרוב בקול ותנועה

מאמרים מעניינים נוספים

הרשמה ליצירת קשר – קבלת עדכונים, מאמרים, סדנאות וקורסים