פרויקטים ב"דרך העומק" – חלק ב

"הסכם העבודה העצמי" 

כחלק מתהליך ההכנה לפרויקט ב"דרך העומק", בשלב זה, עליכם להחליט על שני נושאים עיקריים: זמני העבודה ודרכי העבודה.

להחליט באופן שקול – בלי קפיצות פזיזות ל"מים"

על מנת להחליט להיכנס לפרויקט, כדאי לנהוג בשיקול דעת ולבחון היטב את כניסתכם אליו, מדובר בכלי רב עוצמה שיש להשתמש בו נכון. 

חשוב שלא לקבל החלטה אימפולסיבית ו"לקפוץ" ישר לתוך הפרויקט, גם אם זה נראה הדבר הנכון והמתאים ביותר לעשותו. הדבר עלול לגרום לאכזבות, לקשיים ולתאונות מסוגים שונים.

ספורט אקסטרים, אופנוען

מציאת זמני הפרויקט ב"דרך העומק" 

בהסכם העבודה עם עצמכם בפרויקט זה, עליכם להחליט מראש, כמה זמן אתם הולכים להקצות לעבודה היומית שלכם, כמה פעמים בשבוע תעשו אותה ומתי יסתיים הפרויקט. 

ההחלטה מראש על הסכם העבודה עם עצמכם, היא קריטית להצלחת הפרויקט: היא תקבע את הדינמיקה של העבודה בפרויקט ואת סיכויי הצלחתו (ראו גם בהמשך). 

זמן עבודה יומי

כמה זמן יומי כדאי להקצות לפרויקט?

🔹 בתקופות עמוסות, גם חצי שעה עד שעה ביום יספיקו לקיום הפרויקט (שזה מעט, אבל אפשרי)
🔹 בתקופות שהדבר אפשרי, עדיף להקצות 2-4 שעות ביום
🔹 בתקופות מרתון, אפשר לשקול להשקיע יותר זמן – במקרה כזה, מומלץ מאוד להעזר בהנחיה פעם בכמה ימים ולא פעם בשבוע.  

ימים בשבוע 

כמה ימים בשבוע כדאי להקצות לפרויקט?

רצוי להתחייב להשקיע בפרויקט כ- 5 ימים בשבוע. אם תרצו ותהיה לכם אפשרות, תוכלו לעבוד במהלך כל ימי השבוע. 

הרצון השכיח הוא להתחייב לעבוד עם הפרויקט כ- 6-7 ימים בשבוע. הניסיון מלמד, שלא כדאי להתפתות לעשות כן – מאוד קשה לעמוד בהתחייבות מסוג זה. 

עבודה של 6-7 ימים בשבוע היא קשה, בעיקר בשל העובדה שיש דברים רבים בחיים שיכולים להסית אתכם מהעבודה על הפרויקט. בנוסף, כדאי לדעת, שרבים מאלה שמתחילים פרויקטים ולא מצליחים לעמוד במחויבות הזמן, נוטשים אותם בהמשך, כך שהמשפט "תפסת מרובה לא תפסת" מתממש עבורם. 

מצד שני, בתקופות של קושי עם רצון עז לעשות את הפרויקט, אפשר לשקול להקצות לפרויקט ב"דרך העומק" גם 4 ימים בשבוע. במקרה זה, יש להתייעץ עם מנחה שמבין בפרויקטים מסוג זה, האם זה יהיה אפקטיבי עבורכם. 

ציור אנשים עם זמנים

אורך הפרויקט ותאריך סיומו

כמה שבועות כדאי להשקיע בפרויקט?

פרויקט של "דרך העומק", טוב שימשך כ 3-4 שבועות. זהו זמן אידיאלי לשינוי ולעבודת עומק והוא אפשרי לרוב האנשים. 

אם הדבר איננו אפשרי, ניתן לקחת פרויקט "קצר" של שבוע, או פרויקט מעט יותר ארוך של שבועיים. גם בתקופה של שבועיים, ניתן לעשות שינוי משמעותי. 

במקרים בהם יש לכם ניסיון בפרויקטים של "דרך העומק", או בפרויקטים דומים, ניתן לשקול פרויקט ארוך מחודש. במקרה זה, כדאי לנהוג בשיקול דעת מעמיק ולאחר התייעצות עם מנחים מנוסים לנושא זה, מכיוון שמדובר על פרק זמן שמכניס מורכבות משמעותית לחיים. 

מהו תאריך ההתחלה של הפרויקט?

יש להחליט מתי תתחילו את הפרויקט. 

כפי שהוסבר קודם, לא כדאי להתחיל את הפרויקט ברגע זה. מומלץ לשקול היטב את עצם קיומו של הפרויקט ולהגדיר בצורה בהירה את דרך העבודה. 

מהו תאריך סיום הפרויקט? 

בהמשך לשאלה: "כמה שבועות להשקיע בפרויקט?", יש לפתוח את היומן ולמצוא את התאריך שבו תסיימו את הפרויקט שלכם –  רשמו לכם אותו, תאריך הסיום חשוב מאוד.

עבודה אישית, עבודה עם פרטנרים, עבודה בהנחיה או השתתפות בקורס

דרך העבודה יכולה להיות בכל אחת מהשיטות הבאות:


🔹 עבודה אישית – עבודה שהאדם עושה עם עצמו, כגון: עבודה אישית של בין העולמות
🔹 עבודה עם פרטנרים – עבודה שעושים בחברותא, בטכניקה מסוימת
🔹 עבודת הנחיה אישית ממנחה או מטפל – לרוב בכלים פתוחים
🔹 עבודה במסגרת קורס או סדנה – בזיקה לדרך העבודה שלקחתם עם עצמכם

לרוב, הפרויקט האישי מבוסס על העבודה האישית שהאדם עושה עם עצמו, יחד עם עבודת פרטנרים פעם עד שלוש פעמים בשבוע, יחד עם מפגש הנחיה או טיפול אישי פעם בשבוע, או לחילופין מפגש סדנאי. 

עבודה עם פרטנרים איננה מחויבת המציאות, אולם מומלצת מאוד, היא עוזרת להעמיק את העבודה ולתת לה פנים נוספות. 

עבודה עם מנחה מטפל.ת פעם בשבוע, ו/ או מסגרת של סדנה מתאימה, הם כדאיים מאוד בפרויקטים ב"דרך העומק" וכמעט הכרחיים. מדובר ברכיב חשוב שישמור עליכם, על בריאות ועל יעילות התהליך ולעתים, אף על התקיימותו.

אם אתם שוקלים לעומק ולבסוף בוחרים לוותר על הנחיה אישית במסגרת פרויקט, ודאו שאתם עושים זאת בשל סיבות ממש טובות. 

הכנה לפרויקט ב"דרך העומק" וניסוח "סופי" של הסכם העבודה עם עצמכם 

לאחר שהחלטתם על כל רכיבי הפרויקט רשמו אותם לעצמכם, בצורה ברורה, בשפה שלכם: 

דוגמא של "הסכם עצמי" לפרויקט ב"דרך העומק": 

"אני לוקחת על עצמי את הפרויקט ב"דרך העומק", שיעסוק באמונות שיש לי לגבי כסף ויעזור לי להיות עשירה. אעסוק במיוחד בטכניקת עבודה עם דמויות פנימיות, עבודת בין העולמות ועבודת ייצוגים, 5 פעמים בשבוע, בכל יום כשעה וחצי, במשך 4 שבועות. הפרויקט יתחיל ב- 1 לחודש הקרוב, ויסתיים ב- 29 לחודש. אני מלווה בשתי עבודות או יותר עם פרטנר/ית בשבוע, וכן עם הנחיה אישית קבועה של פעם בשבוע, מהמורה שלי."

בדיקה נוספת

בדקו שאתם עומדים מאחורי מה שכתבתם, תקנו במידת הצורך ורשמו שוב.

מחברת הפרויקט

היכן תעבדו על הפרויקט? היכן תרשמו את המחשבות שלכם על הפרויקט? כל פרויקט מצריך מחברת עבודה או מסמך במחשב, בענן או בכל מקום אחר. 

תחליטו "היכן" אתם עובדים על הפרויקט ורשמו שם את ההסכם עם עצמכם.

שתפו את הפרויקט עם האנשים הרלוונטים

לפני תחילת הפרויקט ואם רלוונטי, בדקו את זמינותם של הפרטנרים שלכם לתקופת הפרויקט. אם הם לא פנויים, מצאו פרטנרים אחרים (לרוב, לא כדאי לעצור או לא להתחיל פרויקט בגלל פרטנרים, אלא אם כן, הפרויקט מבוסס בעיקר על העבודה איתם).

שתפו את הפרטנרים שלכם בפרויקט שלכם – שתפו אותם בהסכם העבודה שלכם, בקשו מהם חוות דעת קצרה וברכה לפרויקט שלכם (לא חובה). עשו זאת, רק אם הדבר ניתן ומקובל בחוזה העבודה שלכם איתם. 

שתפו את המנחה ו/או המטפל.ת שלכם בפרויקט לפני תחילתו – בדקו את הצעותיהם ותמיכתם לפרויקט, בהתאמה לקשר איתם ולהסכם העבודה שלכם.

החלק הבא – חלק ג

החלק השלישי עוסק בדרך העבודה המומלצת בשבוע הראשון לפני תחילת הפרויקט,