מדוע הדרך של הצבת מטרות לא עובדת מספיק טוב – הטיפ שיעשה את השינוי

הרבה פעמים אנחנו מציבים מטרות באירועים שונים (ראש השנה, יום הולדת, אירוע מיוחד וכד'). זה כמובן מצוין. אבל…

  • מדוע הרבה מהיעדים ומהמטרות שאנחנו מציבים לעצמנו לא מתממשים?
  • מדוע שינויים שאנחנו מעוניינים שיקרו לא קורים כפי שאנחנו רוצים?
  • איך אפשר להשתמש בשיטת הדמויות הפנימיות כדי לממש את עצמנו ואת מטרותינו?
  • ובמיוחד,  כיצד טיפ אלגנטי ופשוט יכול לגרום למטרות להתממש?

מי מציב את המטרות? ומהי הבעיה?

בדרך כלל כאשר אנחנו מציבים מטרות לעצמנו, מי שבפועל מציב אותן הן רק חלק מהדמויות בתוכנו. מדובר בדמויות שמנהלות אותנו עכשיו, אבל לא בדמויות שמנהלות אותנו כל הזמן.

בכל זמן נתון, ישנן דמויות שונות שמנהלות אותנו. הדמויות השונות בתוכנו לעתים כלל אינן יודעות על הדמויות הקודמות שהציבו את המטרות ולעתים פשוט אינן זוכרות דבר. (ייתכן גם שהן זוכרות את המטרות, אבל להן יש מטרות אחרות).

זוהי אחת הסיבות המרכזיות שמטרות שאנו מציבים לעצמנו אינן נוטות להתממש – הדמויות שהחליטו על הצבת המטרות, לא נמצאות שם באופן רציף כדי לדאוג לכך שאכן המטרות שהן קבענו תתממשנה.

מי מקבל את ההחלטה על הצבת המטרות שלנו?

אחת המשמעויות הפרקטיות של הצבת מטרות מתוך דמות או קבוצת דמויות היא, שאנחנו כאנשים שלמים מקבלים פחות אחריות על המטרות שהצבנו לעצמנו.

כך למשל, אנחנו מחליטים החלטה נחושה בעניין כלשהו (מהיום אני..) ואחרי יום או יומיים, אנחנו לא מבינים מהיכן הנחישות שהייתה לנו ומאוד לא מחוברים אליה.

מספר דוגמאות:

  • ברגע אחד אנחנו מחליטים לעשות דיאטה ולהפסיק להשתמש בסוכר לבן – וביום השני (או כמה שעות אחרי זה), אנחנו לא מוצאים את אותה העצמה והנחישות שהייתה בתוכנו לעשות זאת קודם (לפעמים אנחנו אפילו לא בטוחים מדוע החלטנו כך).
  • יום אחד אנחנו מחליטים להיות מחויבים לעבודה פנימית מסוימת ולמחרת או כמה ימים אחרי, אנחנו ממש לא מבינים מדוע התחייבנו לכך.
  • ברגע אחד אנחנו מחליטים שנבלה יותר זמן איכות עם המשפחה שלנו וביום אחר אנחנו נשארים עד שעה מאוחרת בעבודה, בלי שום סיבה מספקת.
  • בבוקר אנחנו קמים נחושים לצאת לבילוי בערב, אולם כאשר מגיעה השעה, אנחנו חסרי אנרגיות ועייפים ואין בנו את החשק לצאת, אלא רק להישאר בבית ולהעביר ערב שקט ורגוע.

הצבת מטרות מתוך "האני מודע" – האני מבין העולמות

שביל ירוק יפהמי שמכיר את עבודת הדמויות הפנימיות בדרך העומק ותרגל אותה, מכיר את המונח "האני המודע" או ה"Aware-ego". מדובר במשהו  שניתן לקרוא לו "אני" והוא שונה לחלוטין מהדמויות שמרכיבות ומנהלות אותנו.

ניתן לומר "שהאני המודע" הוא מצב שבו אנחנו לא מזוהים עם הדמויות שבתוכנו (בכלל, או בנושא מסיים) ואנחנו משהו אחר, הרבה יותר יציב והרבה יותר עמוק ומשמעותי מכל אחת מהדמויות שמרכיבות אותנו.

כאשר הצבת המטרות תעשה מ"האני המודע", יש סיכוי גדול שנציב את המטרות הנכונות לנו יותר, שנהיה מחויבים להן ושהמטרות שלנו תתממשנה (על כך ניתן יהיה לקרוא בהמשך – ראו את סוף המאמר).

כמובן שההצעה הטובה ביותר היא לקבל החלטות מתוך "האני המודע", אבל אצל רובנו הצבת מטרות, כמו הרבה דברים אחרים, לא מגיעה מ"האני המודע", אלא מגיעה מאחת הדמויות. בשביל להכיר את ה"אני מודע"  ולאפשר לו להתגלות ולנהל את העניינים, יש לעבוד באופן מכוון ונחוש לאורך זמן.

(האני המודע הוא שם שנלמד בעבר. כיום, מתוך עבודת בין העולמות, אנחנו משתמשים במונח מדויק יותר של האני מבין העולמות, או בין העולמות).

אז מה עלי לעשות עכשיו כדי שהמטרות שהצבתי לעצמי תתממשנה?

אחד מהטיפים הפשוטים והאלגנטיים שמצאנו, טיפ שהוא יעיל להרבה מאוד אנשים למימוש מטרותיהם, קשור למערכת תזכורת שכל אחד ואחת יכולים להכין לעצמם בצורה פשוטה.

באמצעות הטיפ הפשוט ורב העצמה שאתם הולכים לקרוא בפסקאות הקרובות, תוכלו לאפשר לאותן הדמויות שהציבו את המטרות, להתעורר ולפעול למימוש המטרות שהצבתם. בנוסף, תוכלו לעזור לדמויות המתנגדות, להביע את התנגדותן, תוכלו להקשיב להן וגם לטפל בבעיה.

1. הציבו מטרה

רשמו את המטרה בצורה פשוטה וברורה –  המטרה צריכה להיות קלה להבנה ולקריאה, היא צריכה להיות בנויה ממספר משפטים פשוטים ולא מתחכמים.

2. צרו מערכת תזכורת יעילה

כאמור, אחת הסיבות לכך שמטרות ויעדים לא מתממשים, קשורה בעובדה שאנחנו שוכחים אותם.כדי למנוע זאת, רצוי להשתמש בטיפ הבא, טיפ שקשור לעבודה לאורך זמן  – רוב המטרות שאנו מציבים לעצמנו מצריכות פעולה עקבית לאורך זמן. אם פעלנו לטובת העניין זמן מה, אולם לא פעלנו להשגתו באופן עקבי ורציף, הרי בסופו של דבר הוא ישכח.  

לאחר שקבעתם את המטרה הברורה שלכם, השתמשו באחת ממערכות התזכורת שאתם נוטים להשתמש בהם ודאגו שהתזכורות לא תהיינה באותו יום. כך למשל, דאגו שבכל 8-13 ימים תקבלו הודעה שתזכיר לכם את המטרה שלכם לשנה הקרובה.

להלן מספר דוגמאות:

  • החלטתם שאתם רוצים לרדת 10 קילו בשנה הקרובה ולהגיע למשקל X, קבלו על כך מייל בכל 8 ימים, שבו יצוין  המשקל המיועד אליו אתם רוצים להגיע.
  • החלטתם שאתם רוצים להכפיל את שכרכם פי שניים השנה ולהרוויח X- קבלו תזכורת על כך בטלפון הנייד מדי 9 ימים.
  • החלטתם שבמהלך השנה תחליפו את עבודתכם לעבודה מספקת ורווחית יותר, קבלו על כך הודעה מגוגל קלנדר כל 8 ימים, כך שהדמויות הפנימיות שהחליטו את ההחלטה הזו תתעוררנה לחיים.

מערכות תזכורות שונות

  • גוגל קלנדר (קבלת הודעות למייל).
  • מערכות תזכורות בטלפון הנייד.
  • יומן שנה מנייר שבו ניתן לכתוב כל כמה ימים תזכורת (במקרה זה,רשמו את התזכורות לכל השנה כבר היום!).

אנשים משתמשים במערכות תזכורות שונות, תשתמשו במערכת שמתאימה לכם, שעובדת לכם. 

מה צפוי לקרות – איך תממשו את המטרות שלכם?

בדרך זאת, של תזכורות קבועות (ביום לא קבוע) לאורך השבועות והחודשים שתקבלו, יש סיכוי טוב שיתרחשו מספר דברים:

  • תעירו פעמים רבות יותר את הדמויות שהחליטו את ההחלטה וזה יעזור להן לממש ולבצע אותן.
  • תעירו את הדמויות שמתנגדות למטרות שהצבתם  ותוכלו לעבוד איתן, כך שיתמכו בהן.
  • זה גם יוכל לקרב אתכם לעבוד ולגלות את "האני המודע" שלכם, כך שתוכלו לקבל החלטות ממקומות יותר יציבים בתוככם.

ואפילו יותר מזה…

רוצים לקבל טיפים נוספים למימוש כוונות, מטרות ולעבודה עם דמויות פנימיות? הרשמו למטה  ותקבלו טיפים ומאמרים נוספים מדרך העומק, לחיים מרווחים ומספקים.

© כל הזכויות שמורות לאור שחר, מחבר המאמר

הרשמה למפגש הקרוב בקונסטלציה משפחתית

הרשמה למפגש הקרוב בוויס דיאלוג 

הרשמה למפגש הקרוב בקול ותנועה

מאמרים מעניינים נוספים

הרשמה ליצירת קשר – קבלת עדכונים, מאמרים, סדנאות וקורסים